Pai e de firma...

Cat de influentabila poate sa fie lumea...
Cred ca toti ati auzit candva la cineva replica:"e de firma!".Nu am nimic in a cumpara haine de firma(mai ales daca ai atatia bani incat sa-i intorci cu furca),ci am ceva privind ipocrizia celor care achizitioneaza aceste haine de firma.Sunt de acord ca unele dintre aceste lucruri(haine,papuci,ochelari etc) pot avea o calitate mai buna fata de altele cumparate de la cine stie ce butic,magazin(desi nu intotdeauna e adevarat),dar majoritatea in ziua de azi sunt tentati sa cumpere aceste lucruri pentru a fi in pas cu moda,pentru a le creste popularitatea,pentru nevoia de atentie sau mai stiu eu ce alte motive stupide.Ceea ce cred eu despre mania asta a lucrurilor de firma este ca persoanele care cumpara numai de la firme celebre(ce...sa se coboare ei intr-un magazin de prin centru sau cine mai stie de unde..totusi..putin respect...hah..)sunt niste oameni slabi din punct de vedere psihic,influentabili care doresc sa-si ascunda personalitatea in spatele unui brand.
Interesant este ca omul stie foarte bine ca poate fi influentat si tocmai de aceea firmele respective(nu fac acu' reclama;le stie toate lumea),care sunt conduse tot de oameni,investesc atata banet in publicitate;cand un individ deschide televizorul si da de reclama la stiu eu ce adidasi sau tricou de firma,ce zice:"aaa,e de firma si la moda,ia sa ma duc sa-mi iau si eu ca poate mai agat vreo 2-3 gagici/gagii".
Am vorbit numai despre partea proasta a acestui fenomen deoarece acestea sunt motivele generale,dar bineinteles ca sunt si exceptii.Dar cum aceste exceptii sunt rare(persoanele care cumpara doar pentru calitate si nu pentru publicitate) nu prea se pot spune multe despre ele(inafara de faptul ca au bani de n-au ce face cu ei :)) :P ).
As mai vrea sa mentionez ca exista cazuri in care unele firme de renume nu-si imprima mereu brand-ul pe haine si ca atunci cand spui "ca e de firma" s-ar putea ca un om simplu sa nu stie ce vorbesti tu acolo cu laudele si sa te ia la 'misto' cu toata firma ta!Atunci ce faci?Te apuci sa te dezbraci sa-i arati etichetele de sub haine ca sa-i demonstrezi?Lol.Nu ar incalzi pe nimeni!Deci mesajul e urmatorul:daca te imbraci de firma,imbraca-te pentru tine nu pentru popularitatea pe care ti-o pot oferi aceste haine/lucruri!

17 comentarii:

Bogdan Epureanu spunea...

Mda... din pacate aveam o gramada de cocalari si pitzipoance (pentru ca nu pot sa le spun altfel) care isi cumpara haine de firma doar pentru ca sa dea bine; sau care fac la fel cu gadgeturile - de exemplu stiu pe cineva care are iPhone, dar care nu l-a folosit niciodata pentru altceva decat pentru a da si primi telefoane, dar a dat vreo 3.000 RON pe el cand l-a luat ca doar e iPhone. :))

Pe de alta parte insa sa stii ca de multe ori sa cumperi lucruri de firma poate fi o investitie buna chiar daca nu intorci banii cu lopata; de exemplu ma crezi daca iti spun ca eu am bluze care mi le-am cumparat acum 10 ani si care inca le mai port si azi?!?

.miss bee spunea...

Well, e cu 2 tăişuri treaba. Da, unele firme gen Puma, Nike, sau brandurile Armani, D&G... la noi n-au renume strălucit din cauza făcăturilor pe care le poartă toţi cocalairi. Dar ele sunt firme într-adevăr calitative, scumpe.

Then... Ştim toţi multe cazuri în care din aşa zisele noastre magazine de fiţe din mall (Zara, Stradivarius, P&B, Bershka, Adidas... ş.a.m.d.) s-au confiscat produse cu etichete contrafăcute, imprimeuri ci branduil firmei fals, şi de aceeaşi calitate cu produsele de la toneta din piaţă. Am nişte rude care lucrează în domeniul acesta, şi Iaşul şi Timişoara sunt în top cu făcăturile astea. Ni s-a întâmplat tuturor, cred, să cumpărăm haine la preţuri exagerate din malluri şi să constatăm că se degradează la fel, sau mai repede decât o haină no-name ca să zic aşa. Deci nu tot ce e scump e calitativ, asta e clar.

Şi eu mai dau raite prin mall, şi obişnuiesc să cumpăr de acolo... Nu pt firmă, ci din lene. Pentru că acolo găsesc cu siguranţă ceva ce îmi place, toate magazinele sunt la un loc, nu le caut eu prin oraş de nebună. :))

Lor3dana spunea...

mdaaah =)) misto articolul :)) . E mult de discutat pe tema asta ....noi 2 cunoastem si exemple concrete :-> stii tu la cine ma refer ( " fataaaa a...mi-am luat blugi in Kenvelo/Leonardo/ etc. la 240 de lei (sau alt pret de genu' ) ....nu's misto???? " ) =)))) Sincer, nici eu nu's cu "firma" ...atata timp cat ma simt confortabil, hainele, papucii , ochelarii etc imi stau bine pe bine si sunt curate...n-am absolut nici o problema de firma, pret, renume. Si eu am curajul sa bag mana in foc, toate produsele astea "de firma" de la noi sunt CONTRAFACUTE. Is aduce din sirajul din Bucuresti ( Dragonul Rosu) ...si tare ma distreaza prostia celor are se lasa prostiti de lucruri contrafacute :))).
Cunosc persoane care isi iau haine de "firma" ....si peste cateva zile s-au rupt acele haine/papuci :))) . Deci ma-u tinut tenisii mei de 25 lei decat tenisii lui X la 200 de lei :))). Deci pot sa incadrez persoanele respective la articolul meu dp blog cu " Ce e prostia" =))

Roxanel spunea...

Chiar ca e o tema destul de complexa la ce comentarii kilometrice sunt ;)) :))

Bogdan: lol...cata prostie e in persoana cu iPhone-ul de 3000 RON :))
Referitor la investitia in hainele de firma(cu adevarat cele de calitate) sunt de acord(doar am specificat mai sus ca nu am nimic in a cumpara haine de firma,ci am ceva cu 'lauda' excesiva despre acest lucru);si da,te cred cand spui ca ai bluze vechi care mai pot fi purtate si azi pentru ca si eu mai am unele haine de multisor dar,datorita calitatii lor,care pot sa le port si acum(ei bine,acelea care imi mai vin,ca doar,nah,is in crestere :)):P )

.miss bee: clar nu pretul face diferenta intotdeauna;si eu am auzit acele cazuri de care ai zis,tocmai de aia nu prea am incredere in firmele astea...
Privitor la mall,nu prea le am cu plimbarile in el in materie de cumparaturi de haine,poate si din cauza motivelor pe care le-ai specificat mai sus,plus ca mie imi place sa caut prin diferite magazine din oras(mai fac si eu plimbari nah). :P:))

Lore: ms:*:))Da,stiu la cine te referi.;)):))Iti dau dreptate in privinta acestei febre a lucrurilor de firma;si eu cunosc si am auzit persoane care au patit ceva in genu' exemplului tau cu lucrurile de 'firma'.:))

Bogdan Epureanu spunea...

Cu hainele contrafacute treaba nu sta chiar asa; daca esti berbec si nu stii cum arata o haina de firma da, iti iei teapa, dar daca te-ai mai lovit de asa ceva chiar poti sa faci diferenta dintre o haina de calitate si una de bazar indiferent de eticheta sau de impremeul pe care le au.

Roxanel spunea...

Cum nu prea le am cu hainele de firma,mi-e cam greu sa deosebesc care e aia buna si care e aia rea...deci rezulta ca sunt berbecita=))

Bogdan Epureanu spunea...

Eu unul am avut cativa ani buni cat m-am imbracat numai cu haine de firma. :))

Aveam noroc ca avea matusa-mea, Dumnezeu s-o ierte, doua magazine second hand. :))

Roxanel spunea...

Asta da noroc pe capu' tau. =)) De aia ai tu atata experienta. ;)):))

Cassy spunea...

N-ai idee cata dreptate ai! Si sa iti zic si de ce.. nu ca eu nu as avea "de firma" dar nu mi le-am luat special. Mi-am luat ceva sa-mi placa si sa ma simt bine. Adevarul despre cele care nu sunt de firma e ca ele chiar pot sa tina mult mai mult decat o cele de firma. E si aici o chestie. Depinde si cum le folosesti. Sunt multi factori care determina durabilitatea unui produs.

Cassy spunea...

P.S Bogdane :)) ce-ai cu berbecii , chiar vrei sa te luam in coarne? :>

Roxanel spunea...

Cassy: sunt de acord:)Ms de comm(de fapt,de comm-uri;se pare ca ai ceva timp la dispozitie;)):)) )^_^
De fapt,eu sunt balanta;berbec e doar o forma de a spune,nah...da' cred ca te-ai prins singur de asta.;)

Cassy spunea...

Nu conteaza :) Sunt eu berbec si pentru...tine :)

Roxanel spunea...

=))Se pare ca ai glume in program...

Bogdan Epureanu spunea...

Nu am nici o treaba cu zodiile; nu cred in zodii si nici macar nu garantez ca stiu in ce zodie sunt eu. :))

Berbec e un termen pe care il folosesc eu pentru a inlocui o gama larga de alte substantive. :)

Roxanel spunea...

Daca imi zici si data nasterii tale iti garantez eu ce zodie esti;)):))Din cate am vazut la tine pe blog esti nascut in septembrie deci ori esti fecioara ori esti balanta;dar depinde de data.
Stiu ca ai zis ca nu te intereseaza da' doar asa de curiozitate,ar fi dragut.^_^

Bogdan Epureanu spunea...

19 septembrie, din cate stiu eu sunt fecioara dupa zodiacul european si maimuta de metal dupa zodiacul chinezesc, dar nu bag mana in foc pentru nici una din ele si asta pentru simplul motiv ca nu cred in zodii. :)

Roxanel spunea...

Da esti fecioara. :P:))Vezi ca stiai. ;))
Iar referitor la crezutul in zodii,nah,fiecare are dreptul sa creada in ce vrea. ;)
Zau...ce am mai spammat pe langa subiect... :))

Trimiteți un comentariu

, , ,