A fost Saptamana Japoneza :X


Saptamana trecuta(5-11 iulie)a fost un festival japonez(pentru mai multe detalii click koko ni-aici),de care am aflat de la o coleguta draguta(te pup Alexuta:x).Bineinteles ca atunci cand am aflat nimic nu mai statea intre mine si festival:))
Mi-au placut toate evenimentele,dar cel mai frumos mi s-a parut joi si sambata;joi a fost pictura in cerneala,caligrafie si ceremonia ceaiului-tare amar e ceaiul verde original*_*(joi),iar sambata a fost festivalul Tanabata(stelelor-sambata)

-aici incercam sa-mi scriu numele in japoneza si asta e rezultatul =>
-scrie pe verticala(ca asa se scrie in japoneza) Roxana(de la stanga,incepand cu patratelul in jos)-Mihaela(de la acele 3 liniute oblice in jos)
Scrierea se face in silabe(nu stiu daca s-a observat),asa ca despartirea este urmatoarea:"ro-c-sa-na"+"mi-ha-e-la".Sunt si semne specifice(numite 'kanji')care semnifica doar un singur cuvant,cum ar fi:
mizu=apa
hi=soare
ai=iubire(asta arata cel mai frumos:X)
Iar la pictura in cerneala rezultatul e asta:mi-am scris numele pe orizontala pentru ca nu incapea pe verticala(in caz ca nu se intelege,in peisaj e o cascada din a carei stanci ies niste ramuri de copaci)

Sambata ne-am pus o dorinta(scrisa pe o foaie si prinsa de creanga unui bambus),am facut workshop de origami(o bufnita draguta:D;marti facusem cocor si floare),am vizualizat dansuri traditionale si am sperat ca vom imbraca acel kimono traditional(yukata),dar era ditamai randul si desi stateam de mult timp si asteptam am avut ghinion:( La anu' ma duc inainte cu nush cate ore ca sa fiu sigura:))

ca sa vedeti cat ghinion am avut,imaginea de mai sus arata ca dupa respectiva care era imbracata eu urmam,dar chiar atunci se terminase:(
iar acesta e bambusul plin de dorinte,saracul;))

Oricum a fost frumos,ma bucur ca am fost acolo si sper ca la anul sa fie si mai frumos(si sa nu mai am ghinion:)) )

13 comentarii:

Lor3dana spunea...

intr-adevar..un eveniment super. Foarte interesant. Vom merge si anul viitor ;) pwp cole :*

Anonim spunea...

cultura japoneza este interesanta; in privinta ieroglifelor - intotdeauna mi-a parut foarte dificil sa scrii astfel
frumos aici la tine ;) mi-a placut motto-ul si celelante pagini de mai jos, pacat ca nu se poate de comentat ;)

Roxanel spunea...

Lore:la anu' mergem si ne bagam protap in fata ca sa prindem loc:P:))Nu mai pierdem noi nimic>:):)):P:*

eclpsademar: intr-adevar e interesanta:)referitor la 'ieroglife',daca stai si iti arata cineva cum se fac acele semne nu mai par asa de grele:)
Ma bucur ca iti place la mine:DTe mai astept oricand:)Totusi,cum adica 'nu se poate de comentat'?Ai probleme privind comentariile?Eu nu moderez comentariile asa ca nu stiu care ar putea fi problema:(

.miss bee spunea...

Şi tu eşti pasionată de cultura japoneză. ^_^
Nu m-am interesat niciodată dar pare interesant.
Foarte faine desenele, ai talent. ;x
Eşti din Iaşi? Unde s-a ţinut?

Roxanel spunea...

Ms^_^Da,sunt din Iasi:)Evenimentele au fost in locatii diferite in fiecare zi:
luni si vineri:la Colegiul National
marti:in Sage Cafe(o ceainarie din Biblioteca Mihai Eminescu,de la Fundatie)
miercuri:in Centrul de Studii Europene al UAIC
joi:la Sala Pasilor Pierduti(UAIC)
sambata:in Gradina Botanica
duminica:expozitie la Galeriile de Arta Moldova Mall
(mai sus este link-ul catre site,acolo da mai multe detalii)
Din cate am inteles este in fiecare an,asa ca abia astept urmatorul festival^_^

Bogdan Epureanu spunea...

Intr-adevar o experienta interesanta; imi pare bine pentru tine ca ai participat. :)

Apropo - ce dorinta ti-ai pus? :))

Roxanel spunea...

Eh...secret:-$:P:))
Ce-mi pare rau e ca trebuia sa-mi pun mai multe pe aceeasi foaie(am pus 2,nah..:P);cand am trecut mai tarziu pe langa bambus,abia se mai tinea tantos saracu',am vazut un biletel care avea nush cate dorinte pe el(cred ca peste 10),scrise minuscul ca sa incapa:))

Anonim spunea...

"Totusi,cum adica 'nu se poate de comentat'?" am avut in vedere ca la paginile de pe dreapta nu se poate

Roxanel spunea...

Aaa..^_^"Din ce spusesei se intelesese ca nu poti deloc comenta la cele de mai jos...^_^

Bogdan Epureanu spunea...

lol... iti dai seama ca bambusul ala nu te ajuta sa-ti indeplinesti dorintele? eventual ceea ce poate sa te ajute e autosugestia ca vei reusi... insa in realitate cred ca esti suficient de puternica incat sa crezi in visele tale si fara bambusi unde sa iti atarni dorintele. :P

Roxanel spunea...

:))Normal ca imi dau seama...Dar nu puteam sa plec de acolo fara sa fac si eu aceasta traditie.:D E o chestie interesanta si copilareasca in acelasi timp,plus ca nu aveam niciun motiv de ce sa nu incerc.;):)Bineinteles ca sunt capabila sa cred in visele mele si fara asa ceva.:P:))

Cassy spunea...

Ce simpatica e tipa din prima poza care a facut poza cu maimuta din cjaponia ;;) Hahah! :))

Imi place ca se organizeaza astfel de "schimburi de traditii". E chiar ok si interesant :D

Roxanel spunea...

Da..eu eram aia..si inca sunt ca n-am murit;)):))Ms^_^

Trimiteți un comentariu

, , ,