Prietenia

Dap, vesnica prietenie... sau poate nu e chiar mereu vesnica, da' nah...
Toata lumea are prieteni, a avut sau va avea la un moment dat... dar vin intrebarile (si raspunsurile, din punctul meu de vedere :P ):

E durabila prietenia? Daca da, cat poate sa reziste?

Depinde de caracterul persoanei numita prieten, dar bineinteles depinde si de tine; ea poate sa reziste atata timp cat exista intelegere, incredere, loialitate, onestitate si chiar sacrificiu pentru nevoia celuilalt.

Cum imi dau seama daca am prieteni adevarati?

Un prieten adevarat se diferentiaza prin multe lucruri fata de restul prietenilor: un prieten adevarat nu va astepta niciodata nimic in schimb de la tine atunci cand iti face o favoare; un prieten adevarat este intelegator si rational si incearca mereu sa-ti deschida ochii spre calea cea buna; un prieten adevarat te critica si iti atrage atentia pentru ca pe viitor sa stii sa nu mai faci acele lucruri (o face cu intentii bune pentru ca ii pasa de persoana ta); un prieten adevarat se tine langa tine, fiind un specimen destul de rar (mai ales in zilele noastre), iar daca nu stii sa-l deosebesti de restul si la un moment dat il pierzi tu vei fi singura persoana care va regreta.


Cum imi dau seama care imi sunt prietenii falsi?

Ipocritii astia se recunosc astfel: astfel de "prieteni" sunt mereu niste persoane pupincuriste care iti vor aduce mereu laude si aprecieri (de cele mai multe ori in contrariat cu ceea ce gandesc; mai pe scurt, false) si nu vor avea nimic de comentat/criticat la persoana ta (nimeni nu-i perfect asa ca in x ani de cand sunteti prieteni e imposibil sa nu fiti criticat vreodata); astfel de "prieteni" asteapta mereu favoruri numai din partea ta, dar cand vine vorba sa-ti ofere ei ajutorul se eschiveaza si introduc diferite motive doar pentru a scapa de tine si de efortul pe care ar trebui sa-l implice; un prieten fals este cel care nu are de oferit nimic niciodata (uneori nici macar simpla lui prezenta) dar care intotdeauna va avea de cerut... este acea persoana ipocrita care va uita intotdeauna cand i s-a facut un bine.

O prietenie adevarata trebuie pastrata pentru ca este foarte rara in ziua de azi (si asa a fost dintotdeauna); in zilele noastre se gasesc mai mult acei ipocriti care, de cate ori le atragi atentia, se supara sau raman nonsalanti si indolenti asupra faptului ca pe tine te-a deranjat ceva la persoana lor si, culmea, tot ei sar cu gura si iti zic ca esti iesit din comun, ca esti bolnav cu capu' sau mai stiu eu ce altele (desi stiu ca tot tu ai dreptate; dar sunt si exceptii care, in prostia lor, cred ca totu' li se cuvine si numai ei au dreptate), nedorind nici macar sa aplaneze situatia, sa explice ceva, cu alte cuvinte: ii doare la basca!

Intotdeauna mi-am apreciat prietenii (pot spune ca nu am avut pana acum prea multi prieteni adevarati; distanta m-a facut sa pierd unul - de fapt, una, cred ca si unica... dar sunt in cautare, lol) si intotdeauna am tinut minte cand mi s-a facut un bine. Lasand modestia la o parte pot spune ca ma consider o prietena adevarata atat timp cat incep o relatie de prietenie cu cineva si urasc cand trebuie sa recurg la diferite masuri, precum a atrage atentia intr-un mod mai drastic, a-i aminti persoanei respective ca "proaste" ca mine gasesti mai rar etc, ca s-o trezesc la realitate si sa-si dea seama ca nu e in favoarea ei sa piarda un prieten adevarat.

Prietenia este exprimarea sinceră şi fără rezerve a gândurilor şi simţirilor tale în faţa unei alte făpturi omeneşti, sinceritate totală şi dezinteresată în viaţa lăuntrică cea mai intimă, ca o încercare de retrăire în profunda simpatie a unei alte fiinţe omeneşti. - I. Conrad

Prietenia nu înseamnă numai să faci ceva pentru cineva, ci şi să îţi pese de cineva, lucru de care orice om are nevoie. - C. Neil Strait

Prietenia este o haină valoroasă care se curăţă când se murdăreşte, nu se aruncă la prima pată. - Cato cel Batran

In concluzie, stiti cu totii vorba: "Prietenul la nevoie se cunoaste!"

8 comentarii:

Lor3dana spunea...

Corect ! Stiu si eu cum sta treaba cu prietenia. Am avut si eu prieteni de toate felurile :)) . Majoritatea din ziua de azi se considera prietenii tai ( sau te considera pe tine preitenul lor ) atata timp cat urmaresc un interes. Este o vorba : " prietenii is ca banii : usor de facut, dar greu de pastrat ! " .
Hai sa traiesti Roxanel mama :*

Serginho spunea...

1. Prietenia nu e durabila, are o limita, adica se va termina odata... spun din proprie experienta.

2. N-ai cum sa-ti dai seama daca ai prieteni adevarati sau falsi, doar sa presupui si sa risti sa te increzi in ei, iar apoi sa tragi concluzia ca te-ai inselat.

http://www.serginho.info/prietenia/

Anonim spunea...

Iata de ce eu ma abtin sa atribui acest cuvant prea des si oricui, in genere, socot ca sensul cuvantului s-a cam compromis, fiind utilizat excesiv - cand trebuie si cand nu trebuie...am impresia ca se incurca sensul cuvantului amic cu prieten...amici, intr-adevar pot fi mai multi, dar prieteni(nu zic adevarat; prietenul ori este -ori nu-i) mai rar...

Roxanel spunea...

Lore: Da, fiecare in ziua de azi isi urmareste propriile interese asa ca atata timp cat vor avea de profitat, de ce nu ar face-o pan' la urma? Asta e gandirea tipica...
De pastrat poate fi greu dar asta nu inseamna ca e mereu din vina noastra... cand pierzi un presupus prieten tre' sa stai oleaca si sa analizezi daca ti-a fost intr-adevar prieten si daca merita sa-ti para rau...

Serginho: 1. Nu tre' sa te rezumi mereu doar la experienta personala (desi asta e mereu mai la indemana); cunosc cazuri de prietenie adevarata si de durata deci se poate. :)
2. Concluzia se poate trage si pe parcursul relatiei de prietenie, nu doar la final... si nu intotdeauna rezultatul va fi regretul.

Ti-am citit articolul; interesant. :) Pot spune doar ca esti cam prea pesimist... E bine sa fii precaut dar nu poti sa nu ai incredere in nimeni niciodata. ^_^

eclpsademart: Da, si eu ma cam abtin sa folosesc cuvantul prieten; socializez cu toata lumea dar ii consider pe toti (cu putine exceptii) amici/cunostinte... dar cuvantul asta, ai dreptate, si-a cam pierdut sensul asa ca este folosit pentru oricine (de aceea am tinut sa zic "prieten adevarat", ca sa inteleaga toata lumea :P )...

Bogdan Epureanu spunea...

Lui Serginho i-am mai spus si la el pe blog ca faptul ca el nu a avut sansa sa aiba prieteni adevarati nu inseamna ca asemenea relatii nu exista.

Personal eu consider ca articolul tau este unul foarte bun si nu as mai face decat o precizare si anume ca o prietenie adevarata se dezvolta doar in timp, si pe masura ce cei doi trec prin diverse intamplari; nu cred si nu o sa cred niciodata in prietenii formate peste noapte.

Roxanel spunea...

Aleluia! :)) In sfarsit esti de acord in totalitate cu mine. ;)) :))

Bineinteles ca tot ce se formeaza peste noapte ori e o minune ori e ceva de moment... si de cele mai multe ori e varianta a doua...

Anonim spunea...

Dupa parerea mea,nu exista prieteni adevarati,in ziua de azi[si cred ca tot timpul a fost asa] nu poti avea incredere nici in propria-ti umbra. Te descarci unui prieten,iar maine,afli ca stie un cartier intreg povestea ta,si asta doar dupa o zi. Amici da,prieteni mai apropiati si ei..dar best friends sau alte onanii din astea,nu gasesti.

Roxanel spunea...

Asta nu ai de unde sa stii pana nu gasesti; avem o viata inainte pentru a descoperi si sunt sigura ca ai sa gasesti si tu la un moment dat (asta depinde si de persoanele din anturaj, nah).

Si eu cand eram mai mititica mai vorbeam aiurea de unu' de altu' dar acum mi-a crescut mintea si nu tin minte ca in ultimii ani sa divulg diverse destainuiri ale prietenelor mele (care m-au rugat sa nu zic la nimeni). Deci se poate, ideea e sa stii sa-ti alegi prietenii cat mai bine; timpul le decide pe toate. ^_^

Trimiteți un comentariu

, , ,