Imaginea noastra



                                       Imaginea spune totul. :))

Nu pot sa cred cat de depreciata a devenit imaginea Romaniei (romanilor) in alte tari, precum Italia, Spania, Franta sau pe unde s-au tot perindat romanii nostrii (sau mai degraba, rromii nostrii). Stiu ca nu suntem o tara de sfinti, dar orice padure are si uscaturile ei asa ca cei care vorbesc si generalizeaza ar trebui sa se mai uite un pic si in ograda lor inainte.

Cu totii ati auzit la tv zilele astea ca Franta expulseaza tiganii in tarile lor de origine si le mai da si 300 euro, parca, ca sa se asigure ca pleaca. Prostii! Adica ce pana mea, aia oricum se vor intoarce inapoi; de fapt, am si vazut la tv ca unu' a zis ca e a doua sau a treia oara cand tot ia bani de pe chestia asta. :)) Asa ca ce face presedintele Frantei nu are niciun rost, pentru ca tot se vor intoarce la un moment dat. Ar trebui sa faca o lege sa le interzica accesul dupa ce au fost de acord sa ia banii si sa plece, dar asta nu se poate pentru ca si ei sunt cetateni europeni cu aceleasi drepturi si discriminarea nu e bine venita. Deci, Franta cheltuie bani degeaba, in speranta ca vor gasi bun simt in compatriotii nostri.

Pe de alta parte, admir persoanele care pot sa vada dincolo de aceasta imagine prost formata si inca mai cred ca suntem si altii care locuiesc in tara asta si care nu au aceleasi obiceiuri tampite (gen dat la buzunare, cersit pana si hainele de pe tine sau dat la cap, mancati-as). Nu numai tara noastra are tigani (care oricum nu provin din Romania, de origine, asa ca nu stiu ce atata zarva) si nu e vina noastra ca ei se duc sa starpaleasca prin alte tari pentru ca s-au prins ca in Romania e jale si nu prea mai au ce face.

Situatia noastra e urata, intr-adevar, dar dupa cum se vede ca Romania inca mai este populata rezulta ca inca se mai poate trai aici si nu plecam cu totii in alte tari sa le jefuim. Romania are si alte valori decat cele mediatizate in exces (furturi, omoruri, violuri etc); nu inseamna ca suntem formati doar din aceasta categorie de oameni. Multe talente ale Romaniei s-au dus peste hotare si ne-au facut tara mandra ca exista oameni ca ei care fac cinste tuturor. E urat ca unii nu vad decat partea proasta a lucrurilor si repede se apuca de criticat... asta e firea umana, pan' la urma: repede sare la concluzii, fara prea multe analize si dovezi.

Stiti vorba aia: "avem o tara frumoasa, dar pacat ca e locuita". Ei bine nu sunt de acord cu ea. Tara noastra e frumoasa, dar nu e frumoasa numai ca s-a facut ea singura asa, ci au contribuit si romanii la partea asta, acei romani adevarati care le mai pasa de patria lor. Ei sunt cei de admirat, cei care nu se dau mari prin fata tv-ului si trec la fapte concrete, nu dau promisiuni in stanga si-n dreapta ci fac ceva ce cu totii admiram cand ne ducem prin excursii si vedem bogatiile naturii. Ei pastreaza natura pura si ei ne conduc tara spre un viitor mai bun.

In concluzie, exceptand partea financiara a Romaniei, ea este o tara cu adevarat frumoasa si merita locuita. Asteptam cu totii sa vina acea zi in care vom ajunge si noi o tara dezvoltata, pentru ca resurse avem dar nu se stiu a se valorifica.

16 comentarii:

Lor3dana spunea...

de s-ar intampla cele spuse in incheiere....atunci as fi si eu cu adevarat mandra. Insa pana atunci, cu parere de rau , nu sunt !

stii cum e romanul, se hraneste din scandal. Asta se cauta la noi, asta se promoveaza. Eu pun pariu ca si in celelalte tari exista cersetori, infractori . E imposibil sa nu existe asa ceva . Dar oamenii de acolo nu promoveaza asta, ci lucrurile cu adevarat importante. Si valorifica faptele marete, si nu numarul de fururi, de violuri, de crime, etc.

hai sa traiesti Rox' mama :* !

Bucur spunea...

poza ma facut sa zambesc,excelent articol.

Anonim spunea...

hm, imagine noua?!! senin, aerat - imi place!..
"Romania are si alte valori decat cele mediatizate in exces (furturi, omoruri, violuri etc); nu inseamna ca suntem formati doar din aceasta categorie de oameni" - cu siguranta, dar stii vorba despre parul din ochiul propriu?.. mai adauga aici si faptul ca informatia piparata se vinde mai bine si ica o serie de alti factori si... tabloul e gata.

Serginho spunea...

Cine a zis ca Romania nu e frumoasa? E frumoasa si avem multe resurse, e o tara bogata, doar ca nu o exploatam si vin ungurii sa ne ia Transilvania sa faca ei bani din munti.

.miss bee spunea...

vezi, de-aia sunt eu rasistă. încă mă mai gândesc la buldozerul gigantic care să îi mute pe toţi ţiganii la mama naibii, prin vreun deşert pustiu, să se fure între ei.

Andrei MGS spunea...

Nimeni nu ne face o imagine mai urata decat ne-o facem noi ! Noi aratam zilnic ca suntem inconjurati de grotesc, de oameni incapabili sa faca ceva, de politicieni semianalfabeti si coruptie. Cei de afara nu fac decat sa fie de acord cu noi

Roxanel spunea...

@Lore: Cele spuse in incheiere se cor intampla odata si odata.

Intr-adevar, sunt si alte tari care au asemenea specimene dar nu le mediatizeaza; faza e ca romanii s-au prins ca din asta fac mai mult rating si bani si nu se mai gandesc ca ne distrug imaginea tarii, ca isi distrug propria imagine. Trist.
:*

@Bucur: Multumesc!^_^ Si mie mi-a placut poza. :P :))

@eclpsademarte: Nush ce m-a apucat sa o schimb; doream sa o pastrez pe cealalta pana vine toamna si s-o schimb cu una de toamna... oricum, am s-o schimb si pe asta cu ceva de toamna, ca tot a venit. :x

Urat tablou... :(

@Serginho: Da, e frumoasa, si vom ajunge sa pierdem multe daca vor mai exista atatia indiferenti, gen aia de la putere...

@miss bee: =)) Nu ai sa te schimbi niciodata... funny faza. :P :))

@Andrei MGS: Da, noi ne o facem, pentru ca promovam asa ceva la tv, iar cei care se uita nu vad decat prostie; si ai dreptate, pan' la urma, daca pana si noi ne zicem ca suntem de jale apai ceilalti ce or sa mai zica...
Mersi de vizita! ^_^

Bogdan Epureanu spunea...

In primul rand nu cred ca avemd e ce sa-i acuzam pe straini, la urma urmei asta e imaginea pe care le-o oferim preponderent asa ca e normal ca asta sa fie imaginea care si-o formeaza despre noi. Si sa stii ca si tu faci exact acelasi lucru atunci cand vorbesti de rau de tigani/rromi, pentru ca si in randul lor sunt unii oameni de calitate, dar totusi ii pui la un loc si ai vrea sa ii iei cu un buldozer si sa-i duci undeva in desert... sincer nu vad de ce ai tu, care ii judeci pe tigani la gramada, mai multa dreptate decat strainii, care ne judeca pe noi romanii la gramada. (chiar astept un raspuns la intrebarea asta :P)

Cat despre Romania... imi place ce ai spus... si imi place ca poti sa fii inca optimista... si, indiferent ce zic acum unii sau altii, stiu ca, impreuna, intr-o zi vom reusi.

P.S.: Imi place si noua tema, parerea mea e sa nu o mai schimbi cu alta "de toamna". :)

Anonim spunea...

da! sa nu-o schimbi cu alta "de toamna" :)

Bogdan spunea...

Ar trebuii sa se implice si guvernul un pic in a apara imaginea tarii... dar care guvern?
Peste tot exista scursuri... noi stam chiar bine :|

Peter Robert spunea...

Nu pot scrie un cuvant care sa exprime aprecierea mea fata de titlul blogului!

Chiar asa, ceea ce este gratuit este nepretuit!

Roxanel spunea...

@Bogdan E.: Sunt nedumerita daca te referi la mine sau la .miss bee... dar din cate vad, ai mentionat de buldozer (lol) deci cred ca ea trebuie sa-ti raspunda...

Romania e o tara frumoasa! ^_^ Multumesc. :)

Ma bucur ca si tie iti place tema. ^_^ Nici eu nu mai am acum chef sa o schimb... probabil am s-o pun pe aia de toamna prin octombrie, pe la ziua mea, vad eu... :)

@eclpsademart: :)) Saraca toamna, ce aveti cu ea... :P

@Bogdan: Guvernul hiberneaza. :)) Intr-adevar, orice padure are si uscaturi...

@Peter: Iti multumesc! ^_^

Cand am inceput blogul si ma gandeam la un nume am vrut ceva japonez (febletea mea, normal) si asa am gasit acest proverb japonez, care mi s-a parut foarte frumos. :)
Mersi de vizita, te mai astept oricand. ^_^

Bogdan Epureanu spunea...

Mai mult la ea ma refeream, dar si la tine. :P

Nu mi se pare OK judecarea unei intregi categorii la gramada... deoarece peste tot exista si exceptii... si de aceea cred ca trebuie sa judecam fiecare persoana in parte. :)

Roxanel spunea...

Nu am judecat nicio categorie la gramada niciodata pentru ca stiu si eu ca exista exceptii, am vazut... asa ca daca cumva postul meu pare a-i judeca pe toti laolalta atunci imi pare rau; ma refeream la tiganii aia de satra/catacomba care nu au bun simt, nu au educatie si tot ce stiu sa faca e sa dea la buzunare si sa injure cand sunt intrebati prea multe (dovada este cand au ajuns ei in tara si au fost intrebati prea multe de jurnalisti si s-au apucat sa-si bage si sa-si scoata, majoritatea...). Deci in niciun caz nu ii comparam cu cei care isi dau copiii la scoala, ca sa dau un exemplu, sau cu cei care vor sa traiasca cinstit. ^^

Andreea C. spunea...

Foarte dura imaginea! :))

Roxanel spunea...

Dap. :)) Ironia realitatii... :P :))

Trimiteți un comentariu

, , ,